mail mij

reactie? pippelotje at yahoo punt com

Pagina's

7 maart 2011

2 jaar swapperdeswapswap

het was al tijden geleden dat we deze swap hadden op het swapperdeswapforum. Maar met alle ziekenhuistoestanden met mijn Lotje kwam het er maar niet van om hem af te werken. Gelukkig lukte het uiteindelijk toch en kwam de swap vorige week aan op haar bestemming.
Voor deze swap konden we kiezen uit alle thema's van de afgelopen jaren (wel rekening houdend met de voorkeuren van ons slachtoffer natuurlijk).
Ik koos voor het thema Sprookjes. K. gaf aan dat ze 'het meisje met de zwavelstokjes' als favoriete sprookje had. Niet makkelijk. Uiteindelijk kwam de inspiratie in de vorm van deze felroze cape, om het meisje toch wat warm te houden. Ik kocht er ook een doosje vuurwerksterretjes bij, symbolische zwavelstokjes en gewoon superleuk.
Nog een thema was chocolade: ik kocht heerlijke biologische chocoladenoten.
Derde Thema: Kruiden. Ik kocht kruidenthee voor een goede nachtrust en maakte in fimo-klei enkele kruidenstokjes. Om mee in de potjes te steken.

laatste thema was Matroushka's. dat was eigenlijk maar een grapje, maar ik vond het wel leuk. Op de site van CanonCreative Park vind je de leukste dingen om met papier te maken, echt ongelofelijk. Ik vond er een prachtig setje Matroushka's. Je hebt er wel wat geduld voor nodig, dus printte ik alles af en hoop ik dat K en haar dochters meer geduld hebben dan ik ;-)

4 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal eluk uit, maar de kruidenstokjes snap ik niet zo wat je daramee moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zijn gewoon stokjes die je in je potje kruiden mee stopt, er staat een naam van het kruid op, weet je gelijk welk kruid je hebt staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef thuisonderwijs... dat geduld heb ik in overvloed (nodig :p) ik vond ze zalig, die matroushka's! We hebben overtijd een volledige boerderij in papier geknutseld (op dezelfde manier... handige pakketten uit de zeeman een paar weken terug ;o)), ik denk dat we die matroushka's wel de baas kunnen!

    Die kruidenstokjes liggen klaar om binnenkort mee de kruidentuin in te gaan :) (mijn persoonlijke favoriet uit de swap!)

    De cape, daar was het ruzie om. We hebben hem momenteel mee in het verwenpakket van het 'zusje van de dag' gestoken (absurde oplossing voor het eeuwige geruzie tussen 3 kindjes-kort-op-elkaar ;o)) tot ik er toe kom om er 2 bij te maken :)

    De vuursterretjes liggen nog even hoog boven op de kast... ik durf ze zelf niet goed te gebruiken (een jaar geleden met lede ogen toegekeken hoe het huis van onze buren tot op de grond afbrandde en het wringt toch nog ;o)), maar ze gaan binnenkort mee met opa, die zich er al op zit te verheugen om dat met onze meisjes te doen :) komt helemaal goed!

    De thee is overheerlijk en de chocolade is -uiteraard- al op. :p

    Het was het wachten meer dan waard! We zijn rotverwend! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The Little Match Girl is one of my favorite fairy tales. What a wonderful swap package to receive! :)

    BeantwoordenVerwijderen