mail mij

reactie? pippelotje at yahoo punt com

Pagina's

11 mei 2010

ik kreeg nogal nen boel.

Ik kreeg de Happy 101 award van Ellemie. Merci daarvoor. 't Is mijnen eerste en ik ben er heel blij mee.
Wat mij brengt tot 10 dingen waar ik blij van word.
Want dat zijn de regels. En regels moet ge volgen.
dus:
* Mijn Wolkske. Ik had nooit gedacht dat een dochterke krijgen na een heerlijke zoon zo'n heerlijk gevoel kon geven, maar mensen, wat. een. gevoel. Ze is nu vier maanden, kotst nog veel meer dan in't begin, brult al een maand lang elke dag het kot bijeen, doet er sinds een week 'snachts een schepke bovenop, maar ze geeft mij zo'n overweldigend compleet gevoel. Mijn eigen kleine Pippelotje.
* Berreke. what can I say. Na een zware zwangerschap krijgt ge een heerlijk kind. Dat is gewoon écht zo. En mijn eerste zwangerschap was bijzonder zwaar.Mijn eerstgeborene is omgekeerd evenredig.
* De papa mijner kinders. Een vent uit duizend, die na een zware dagtaak als zelfstandige ploeteraar zijn zoon bijna elke avond in bed stopt mét prachtig voorgelezen verhaaltje uit Jip en Janneke (wat ik schaamteloos met een grijns op mijn gezicht volg door de babyfoon). Die daarna zijn dochter op de arm neemt terwijl ze mijn oren al kapot brulde, efkes sjjt sjjt doet en een lachje op haar gezicht tovert. Wat een man.
* Ik word blij van de geur van pasgemaaid gras en de zoete geur van blommekes en bloesems als het pas mals geregend heeft bij ons op't fort.
* Ik word blij van een telefoontje van de Zoes uit het verre Nederland en dan mijn petekindje en lieve Poppie op de achtergrond te horen. Als Poppie dan aan de telefoon komt en mijn naam probeert te zeggen, ben ik helemaal blij.
* Ik word blij van spaghetti op woensdag. Spaghetti bij mams en paps, samen met broer, schoonzus 1 en neefje J, broer en schoonzus 2, zussie en schoonbroer.
* Ik word blij van cadeautjes krijgen én geven. Dat mag maandag weer, wanneer ik, Zussie, de Zoes en de broer 28 kaarsjes blazen. Samen zijn dat 94 112 kaarsjes.
* Ik word blij van affe en goed gelukte naaisels.
* Spulletjes gaan kopen, knutselspullen, hebbedingetjes, kleren, speelgoed voor de kindjes, geld uitgeven over het algemeen vind ik een zeer aangename bezigheid. De papa vindt dat vaak iets minder leuk....
* leuke post in de brievenbus.

Dat 10e puntje, dat brengt mij dan weer bij het volgende gekregenheidje.
Ellemie bezorgde mij niet alleen die award, maar ik won bij haar ook nog eens de Give Away.
zat vandaag in mijn brievenbus. Mensen, gelooft mij, óók iets om blij van te worden:

Ziet da aan, pompoenzaadjes, zoonebloemzaadjes, keischattige stickertjes en een noteboekje. Merci Ellemie, zoals ik al zei, ik ben er blij mee. Hopelijk kan ik ze snel bij ons mams in de grond gaan steken, eet den haan ze niet op en kunnen we in de herfst genieten van de pracht.

Overlaatst zat er nog iets in de bus. Ik vroeg aan Very Vixi voor een stempel. Ik kreeg er prompt drie toegestuurd. Na lang nadenken en doen koos ik toch voor de stempel die we eerst hadden afgewezen. Ik ben dan eindelijk inkt gaan halen en mijn eerste kaartjes zijn af.Nu nog op textiel met textielinkt.
Very Vixi, ne groten merci! Ook hier ben ik blij mee.

o ja, ik geef het stokje niet door, ik denk dat zowat iedereen die ik volg hem al enkele keren gehad heeft.

7 opmerkingen:

  1. Hihi, ik word blij van het lezen van dit blogje! Het is allemaal met enorm veel plezier gedaan! Nu nog het zonnetje en het is compleet! En dat die haan er maar mooi afblijft! ;-)
    Leuke stempeltjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, weer zo'n fijn lijstje. Ik ben ook gek op spaghetti op woensdag. Sterker, dat ga ik zo koken! Smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Toaske, smakelijk, hier vandaag geen spaghetti, want ouders en halve broer-zusaanhang zitten in La Douce France. en spaghetti eten bij mams en paps doe ik toch echt alleen maar als ze er ook zijn. helaas. vandaag eten we pommes noisettes met erwtjes & pekes en een stukje vlees. ook niet verkeerd, lijkt me....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schrijft over je meisje. Dat is zòò herkenbaar. Misschien nog wel sterker hier na drie heerlijke knullen. Ze is ons zò speciaal!

    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk! en zalige stempels!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, als ik had geweten dat je die toch het leukste vond, dan had ik hem nog wat beter afgewerkt...Ik hoop dat je er toch wat plezier aan zal beleven!

    BeantwoordenVerwijderen