mail mij

reactie? pippelotje at yahoo punt com

Pagina's

17 mei 2010

wat klein spul tussen de huilbuien door...

't Wolkske is een beetje ziek.Dus rolt er niet veel vanonder 't machien vandaan.
ik had fimo gekocht de dag voor ze écht ziek werd, maar dat prefereer ik toch ook maar te oefenen als ik beide handen vrij heb. En meestal hangt daar dus een zielig Wolkske in.
Kobe wordt 5 en die maakte ik een potlodenrol à la Mme Zsazsa.
Ik maakte de fout om rondomrond te stikken ipv alleen bovenaan, zoals de uitleg mij uitlegde en nu is de benedenkant een beetje scheef getrokken. Ik heb het knoopke en het lange lintje ook vervangen door een minder lang lintje en twee stukskes velcro. Daar had ik geen naald voor nodig, want die kon ik niet direct vinden.
Al bij al een tof projectje om zo op een avonduurtje efkes te maken. Een malleke maken voor al die reepjes gekleurde stof is geen overbodige luxe.

De papierenzakdoekeszakskes zijn NIET deze, maar een niet omkeerbare versie die ge op 5 minuten in elkaar hebt gestoken, inclusief stof zoeken, knippen, spelden, stikken, binnenstenbuiten draaien, strijkijzer opzetten, strijken, plooien, stikken en nogis juist draaien. Klaar.

Ik maakte ook, optimistisch als ik ben, zonnebrilzakskes, uiteraard die van Miekk's
ooit zal het zomer worden en dat is mijn zonnebril er tenminste klaar voor.
Allé, niet alleen de mijne (de rode bloemekes bovenaan), maar ook die van de kindekes (de blauwe bollekesstof) en nog twee anderen in mijn omgeving kunnen zich verheugen op een warm huizeke.

En nu ga ik stekskes zoeken om mijn ogen mee open te houden, zodat ik hopelijk wakker blijf voor de taart.
Zussie, Zoes en Broer, ook voor jullie een heel mooie verjaardag. ik wou dat we hem samen konden vieren. Hopelijk doen we dat snel.

7 opmerkingen:

  1. Dat appeltjes stofje is echt ge-wel-dig :D En je fimo-hangers zijn ook tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow dat polodenzakske zal nogal een werk zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verdikke, weer dat sterrenstofke... zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 17 mei is een geweldige dag om jarig te zijn natuurlijk. Van harte. Enne, ben jij er een van een vierling dan? Sjemig! ;-)
    Hopelijk knapt 't Wolkske snel weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat maak je ontzettend leuke dingen !! Die fimo geweldig !! en je naait ook prachtig spul !!
    xx
    Nan

    BeantwoordenVerwijderen